Friday, March 28, 2008

Mat-Tinas finalmiddag: korv med bröd

Tv-kocken Tina Nordström är svettig i replokalen och avslöjar att i kväll ska hon äta fiskgryta i logen - och korv med bröd efter finalen.

Fyra snabba frågor till Tina Nordström.
Vad har du ätit för att matcha den hårda träningen?– Jag har alltid med mig äppelskivor, youghurt och bananer i väskan. Och på ett bageri bredvid vår träningslokal " Bosses bageri" har vi haft en stående nota på mackor med ost, skinka, senap och jordgubbar. Mums! Pröjsade allt härom dagen för några tusen, ha, ha.Vad äter du innan finalen i kväll?– Fiskgryta som jag har förbeställt i logen. Tobias äter kalvfärsbiffar.Vad blir segermiddagen?– Korv och bröd brukar vi få i studion efteråt och det smakar ljuvligt, förbaskat gott! Sedan ska vi ju på Berns på fest och där är väl bara snittar?På lördagen åker jag hem till Helsingborg igen och då är vi faktiskt bortbjudna på kvällen så jag har ingen aning om vad jag får.
Vad ska du göra med grisen du ska få av Karl Petter om du vinner?– Då ska jag var duktig och skriva lappar och frysa in. Allt på en gris går att tilaga. Jag ska bland annat göra karré i ugnen så det bir alldels mört och sedan grilla bitarna. Kommer också att göra grytor. Och grisfötter så klart!

Tv-kocken Tina Nordström
Tv-kocken Tina Nordström
Tv-kocken Tina Nordström
Tv-kocken Tina Nordström

No comments:

 
counter hit xanga