Friday, March 28, 2008

Tina Nordström kan inte baka

Hon är omåttligt populär bland det svenska folket, men enligt produktionsteamet bakom "Mat" är tv-kocken Tina Nordström helt värdelös på att baka.

Hon är sämst på att baka", säger hennes medarbetare Tomas Tengby. "Hon tvingade mig att smaka havreflarnen hon bakat en gång och hade jag inte vetat vad det var kunde jag ha svurit på att det var hästskit som någon värmt i en ugn."
Nordström som gärna visar hur duktig hon är på att baka tar ofta med sig olika bakelser och kakor till inspelningarna. Bland hennes många favoritrecept finns till exempel havreflarn med lönnsirap, brownies med mandelkola och scones med ingefärsmelass.
"Hon är verkligen en jättetrevlig tjej", säger programmets producent. "Men jag lovar och svär att om hon tvingar mig att smaka en till av hennes brownies så ska jag slå henne med en gjutjärnsstekpanna och hävda att jag var besatt."
"Nybakade? Snarare nyspydda", säger en före detta vän som vill vara anonym. "Varför tror du att jag flyttade från Helsingborg egentligen?"
"Jag blir hellre bortförd och lobotomerad av utomjordingar än att jag äter något som hon har bakat igen", säger en gäst som medverkade i programmet i förra månaden.
Det har även gjorts andra, kreativa uttalande om Nordströms bakverk såsom: "Smakar hönsskit", "Känns som gödsel på tungan" och "Sån här skit får man stå ut med varje tisdag."

No comments:

 
counter hit xanga